Prehrana in gibanje za učinkovito hujšanje

Kako shujšati? To je vprašanje, s katerim se ukvarjajo tisti, ki niso zadovoljni s svojo telesno težo. Odvečni kilogrami se začnejo hitro nabirati, izgubiti pa jih je bistveno težje. Tudi zdravi recepti ne bodo nujno pomagali, če se ne lotimo pravilnega hujšanja in se zastavljenega načrta tudi držimo.

Teorija hujšanja je dokaj enostavna – telo mora porabiti energijo, ki je shranjena v obliki maščobnih oblog. Telo je možno na različne načine pripraviti do tega, da porabi shranjeno energijo, najbolj pomembno pa je to, da ne vnašamo novih zalog v obliki visokokalorične hrane. Poleg tega lahko pomaga tudi gibanje, ki sicer ne vpliva na vnos energije, vpliva pa na porabo.

Vnos energije

V vsakem živilu je shranjena energija, ki jo lahko telo porabi za delovanje oziroma shrani za kasnejšo uporabo. Vsebnost energije označujejo kalorije, na katere moramo paziti, če želimo shujšati. Energijsko gosta hrana ima veliko kalorij – najbolj energijsko goste so različne maščobe, ki lahko dosegajo tudi preko 900 kcal na 100 g živila, to so predvsem razne masti, olja, masla in podobno. Prav tako je veliko kalorij v živilih, ki so izdelana s pomočjo maščob, to je recimo pečen krompirček, čips, izraziti so še sladki prigrizki, katerim kalorije daje sladkor. Čokolade in druge sladice imajo okoli 500 kcal na 100 g živila. Nekaj manj kalorij imajo druga običajna živila, ki jih jemo ob običajnih obrokih, zdravi recepti pa običajno poudarjajo nizkokalorična živila, na primer pusto meso, ribe in predvsem zelenjavo.

Ni nujno, da visoke kalorije pomenijo nezdravo živilo. Pravzaprav nezdrave prehrane ni, saj vsako živilo vsebuje hranila, ki jih telo nujno potrebuje. Problematična so razmerja teh hranil, pri visokokalorični hrani pa se hitro zgodi, da je pojemo preveč. Med visokokaloričnimi živili, ki veljajo za zdrava, omenimo na primer oreščke, ki so smiseln dodatek zdravemu jedilniku in jih vključujejo tudi mnogi zdravi recepti. Smiselno je paziti na to, katera živila izberemo in kakšne količine hranil in energije vnašamo v telo, ne pa na to, ali velja živilo za zdravo ali nezdravo.

Poraba energije

Poraba energije je odvisna od dejavnosti telesa. Splošna ocena pravi, da odrasel človek porabi približno 2000 kcal v običajnem dnevu, je pa številka lahko bistveno višja za tiste, ki veliko delajo in se redno gibajo, seveda predvsem za športnike. Po drugi strani je lahko poraba nižja za tiste, ki večino dneva prespijo ali preležijo, manj porabijo tudi tisti, ki imajo nižjo telesno težo.

Porabo energije lahko zvišamo z rednim gibanjem in športnimi aktivnostmi, tako da bo telo porabilo zaloge, shranjene v maščobnih oblogah. Praviloma je najboljše razmerje za hujšanje nekje na 75%, kar pomeni, da vnesemo s hrano 75% dnevnih potreb po energiji, preostanek pa telo pridobi iz naloženih zalog. Na spletni strani https://zdravi-recepti.si/ najdete boste našli okusne in zdrave recepte za najbolj priljubljene jedi.

Drugo v isti kategoriji: