Od instant zadovoljstev do poročnih prstanov

Sunset On Po River

Sunset On Po River (Photo credit: brtsergio)

Z internetom je sklepanje novih zvez postalo navidezno preprostejše, čeprav se v njem skriva kopica nevarnosti Varujte osebne podatke! – Privlačno je, ko ljubezen teče v nasprotni smeri, minilo je valentinovo, praznik zaljubljenih. Po mnenju mnogih tudi dan osamljenega čemenja v praznem stanovanju, brez kakršnikoli stikov, in razmišljanja, ali kje obstaja tisti pravi. Vsaj toliko, kolikor je bilo na ta dan zaljubljencev, je bilo zagotovo tudi osamljenih. Sodobnost je pač naredila svoje – odtujili smo se, postali vse bolj zahtevni, tudi zmenki menda niso več, kar so bili. Internet je stvari na prvi pogled bistveno olajšal – a težave v resnici ostajajo enake. O osamljenosti ljudi pričajo družabne rubrike v oglasnikih in na internetu. Oglasnik, ki mi ga je rahlo luciden znanec nekoč opisal kot zrcalo družbe, vsebuje kar zajeten špeh z oglasi, ki vsebujejo povabila na zmenke – za protiuslugo ali kar tako, iz dolgčasa in družabne ali celo biološke potrebe. Podobno je z internetom – samo v Sloveniji obstajajo vsaj trije veliki spletni centri, kjer osamljeni iskalci prijateljstev, resnih zvez in avanturic vsak dan oddajo nekaj ducatov oglasov – v zadnjih dveh letih jih je bilo več kot 30.000. Tam imajo celo posebno spletno agencijo, ki je namenjena zgolj vikarjem in župnikom. Seveda so internetna zmenkarska središča po svetu bistveno bolj obiskana kot v Sloveniji – tam število uporabnikov dosega milijonske številke, pri nas pa le nekaj tisoč. A to ne pomeni, da si osamljeni pri nas ne morejo pomagati. Postopek je običajno preprost – uporabnik v spletnem brskalniku vtipka naslov zmenkarskega internetnega središča, kjer ga pričaka običajno osladno urejena pozdravna stran. Tam se je treba najprej prijaviti – vpisati svoje podatke, pričakovanja in želje, elektronski poštni naslov, lokacijo, telesne mere in starost, pa morda še nekaj stavkov ali odstavkov o tem, kaj iščete ali pričakujete. Najpogumnejši ali nekoliko bolj samozavestni prilepijo celo svojo fotografijo v digitalni obliki, čeprav v Sloveniji praviloma kraljujejo oglasi brez slik. Pri tem začetnem zmenkarskem početju je treba biti pozoren, da ne bi izdali preveč natančnih osebnih podatkov – v takšno internetno zbirko podatkov ni ravno pametno tipkati svojih telefonskih številk, naslova bivališča in česa drugega, če niste natančno prepričani, kdo bo oglas prebral in vas potem morda zalezoval. Vsekakor bodo še priložnosti, da posameznikom pošljete kontaktne podatke – takrat, ko boste prepričani, da ste pripravljeni na srečanje, ali ko jim boste dovolj zaupali. Po prijavi lahko uporabniki brskajo po že obstoječih oglasih, iščejo po njih, si ogledajo fotografije (kje so priložene) in po možnosti vzpostavijo stik z želeno osebo. Imajo celo dražebno hišo, kjer se lahko kandidati na dražbi potegujejo za naklonjenost želene osebe – žal je ta funkcija na kupidu povsem neizkoriščena – omogočajo pa tudi izmenjavo sporočil z mnenji v forumskem delu, kjer se je že razvila mala subkulturna debata. Tam so člani ustanovili pravo skupnost, v kateri se odprto razpravlja o tem in onem.

Enhanced by Zemanta
Written by Matej May 2, 2013
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply