Podjetništvo – pasti in priložnosti

Ustanovitev lastnega podjetja je zagotovo ena izmed pozitivnih priložnosti posameznika. S tem si podjetnik pridobi svobodo, dvigne se mu samozavest, sam si lahko izbere sodelavce, ima možnost samoaktualizacije in tako naprej. A žal ni vse tako kot v nekem hollywoodskem filmu. Potrebno je tudi veliko truda in odrekanja, da nam podjetništvo uspe.

Na poti uspešnega podjetništva je namreč vedno veliko ovir, negotovosti, prilagajanja, trdega dela in zagotovo tudi stresa. Dejstvo je, da propade kar 9 od 10 podjetij. Zato se morate zavedati, da pot podjetništva ne bo lahka, nanjo pa se ne smete odpraviti preveč naivni. Čakajo vas številni izzivi, številne neprespane noči, kupi novega znanja in podobno. Seveda si boste to pot ustrezno olajšali, če si boste zanjo pripravili ustrezen načrt.

Že pred ustanovitvijo lastnega podjetja se prepričajte, ali vam določena panoga sploh ustreza. Korenito razmislite o tem, v katerih stvareh ste res dobri, nato pa poskusite skleniti kakšen posel. Kmalu boste ugotovili, kje vam primanjkuje znanja in veščin, ugotovili pa boste tudi to, ali ste za podjetništvo sploh primerni. Nato premislite, v katere svoje spretnosti boste vlagali, da jih boste okrepili, katere pa boste raje iskali v svojih sodelavcih. Ne pozabite, da morate biti neprestano v stiku z ljudmi, se od njih učiti in izmenjevati takšna in drugačna mnenja.

Ker dandanes podjetniške zgodbe o uspehu nastanejo v skupinah ljudi, je jasno, da boste tudi izvirno in novo podjetniško idejo dobili tako, da se boste veliko pogovarjali z drugimi. Ko boste našli ustrezno poslovno idejo, poskusite z njo. Zavedajte pa se, da boste zelo malo verjetno uspeli že s prvo idejo, zato jo boste najbrž morali še večkrat spremeniti. A če boste dovolj vztrajni in obenem pridobivali nova znanja in razvijali veščine, vam bo tudi prava ideja slej kot prej prišla pred oči.

Tudi pri pripravi poslovnega načrta ne vztrajajte pri tem, da bo samo vaše delo. Pogovorite se in povežite s kom, ki bi bil lahko del vaše podjetniške poti, saj res ne moremo dovolj poudariti timskega dela. Poslovni načrt bo potrdil ali zanikal to, ali ima vaša poslovna ideja res dovolj velik potencial, da boste z njo uspeli.

Nato pa naredite ključen podjetniški korak, in sicer ta, da s čim manj stroški pridete do svojih prvih strank. Le-te bodo namreč potrdile, da ste na pravi poti. A nekaj strank še ne pomeni, da boste lahko imeli uspešno podjetje. Zato potrebujete še ustrezno strategijo, s katero boste svoj posel razširjali in razvijali naprej. Šele ko boste začeli rasti, lahko govorite o pravem začetku podjetniške poti. V primeru, da se zgodi, da trg ni zainteresiran za vaše rešitve, pa je bolje, da svojo podjetniško idejo spremenite. Pripravljeni morate biti torej tudi na to.

Written by Matej June 26, 2018
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply