Čiščenje oksidiranih delov na alu platiščih

V avtomobilski industriji so alu platišča izdelana iz kovinskih zlitin. Neželezne zlitine so mešanice kovin in drugih elementov. Na splošno pa nudijo večjo trdnost, kot jo nudijo ostale kovine. Ostale kovine so namreč veliko mehkejše in bolj nodularne. Jeklo je sicer najpogostejši material, ki se uporablja pri proizvodnji koles. Navkljub temu velja, da so aluminijasta kolesa dolgoročno bolj vzdržljiva. Predstavljajo dobro dolgoročno naložbo, tako pri okolju kot pri finančnih prihrankih. Čeprav stanejo več denarja, veljajo za pametnejšo dolgoročno naložbo.

Nezaščitena kolesa bodo sčasoma oksidirala, tako da bodo videti umazana in brez leska. Korozivni prah na zavorah se nabira na kolesih. Sčasoma poškoduje celotno kolo. V nadaljevanju predstavljamo postopek čiščenja oksidiranih delov na kolesu. Oksidacije se bomo rešili z uporabo vode, čistil za kolesa ter z uporabo različnih ščetk. Kasneje lahko kolesa tudi spoliramo in jim s tem povrnemo sijaj.

Čiščenje koles s posebnimi čistili  

Čistila ne smejo biti preveč agresivna ali kisla. Kot taka lahko povzročijo nastanek madežev na površinah kolesa. Obstajajo posebna čistila, ki so primerna za čiščenje tovrstnih koles. Kupimo jih lahko v specializiranih prodajalnah. Čistilo v pršilu dobro razpršimo po površini alu platišča. Čistilo mora priti tudi v bolj odmaknjene kote in reže. Z uporabo čistila ne varčujemo, saj morajo biti vse površine dobro pokrite. Z mehko ščetko očistimo vse površine. Ne pozabimo doseči tudi notranje robove in reže. S ščetko podrgnemo tudi okoli matic, saj se tu zbira korozijski zavorni prah. Ni potrebno posebej močno drgniti po površini.  

Čiščenje ostalih predelov okoli pnevmatike

Nato moramo očistiti predele kolesnih vrtin. Kolo in blatnik obdajata pnevmatiko. To območje okvirja moramo posebej očistiti, saj se tu zadržujejo in kopičijo umazani delci. Površina mora biti mokra, da bi lahko nanjo nanesli čistilo. Voda pa preprečuje nastanek prask in madežev ob čiščenju. Kolo mora biti zato ves čas mokro. Čistilo najprej nanesemo na trdno ščetko, s katero precej močno drgnemo po celotni površini kolesnih vrtin. Pri odstranjevanju posledic oksidacije na kolesih, moramo krtače in ščetke imeti ločene. Na kolesih ne uporabljamo trdih ščetk. Na vrtinah pa trde ščetke moramo uporabiti, če želimo dobro zdrgniti umazanijo.

Izpiranje in sušenje koles na vozilu

Nato moramo kolesa temeljito sprati. Pri tem uporabimo vodno cev ali pa kakšen drug pripomoček, ki ima malo boljši in močnejši curek vode. Tako bomo sprali tudi tiste delce, ki so se morda že malce posušili in tako trdneje ostajajo na površini. Čistila in umazanijo popolnoma speremo iz vseh površin kolesa. Spirati začnemo pri kolesnem vretenu in nadaljujemo s spiranjem na preostalih površinah. Pozorni bodimo tudi na območja matic. Tu se je čistilo usedlo v majhne luknjice, katere moramo previdno očistiti.

Nato kolesa očistimo s krpo iz mikrovlaken. V primeru, da bi kolesa sušili kar na svežem zraku, bi s tem tvegali nastanek madežev. Z uporabo krpe bodo alu platišča zasijala. Krpo iz mikrovlaken pa uporabimo zato, ker z njo ščitimo površino in preprečujemo nastanek prask. Krpe za sušenje koles naj bodo ločene od ostalih krp. S tem preprečimo, da bi korozivni prah zavor poškodoval bolj občutljive dele na avtomobilu. Še posebej to velja za barve in zaščitne premaze na kovinah.

Uporaba gline kot priprava na poliranje koles

Ko smo kolesa posušili, tedaj postopek dela zaključimo s končno fazo čiščenja. Pri tem uporabimo čistilno glino. Z njo bomo odstranili vgrajene delce tudi tam, kjer je potrebno. Čistilno glino lahko uporabimo pred poliranjem ali voskanjem površine. Ne smemo je torej uporabiti po procesu voskanja. Blagovne znamke, ki proizvajajo čistilno glino se sicer med seboj na splošno razlikujejo, vendar pa so določene zakonitosti gline enake.

To je še posebej pomembno pri uporabi. Mazivo gline enakomerno in natančno premažemo po celotni površini. S prsti oblikujemo približno četrtino gline. Z zmerno rahlim pritiskom obrišimo glino preko površine kolesa. Pazimo, da glino nanesemo tudi na težko dostopna mesta in črne pike. Ko postane glina umazana, jo zložimo tako, da bomo lahko še naprej odstranjevali delce s čistimi deli gline. Da bi preostanke gline na kolesu odstranili, uporabimo glineno mazivo in čisto ter mehko krpo iz mikrovlaken. To storimo, ko smo alu platišča v celoti premazali z glino. Večino materiala, ki ga boste potrebovali med delom boste našli na Silux.si kategorija avtokozmetika.

 

Written by Matej March 15, 2019
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply